21-05-06

Aanpassing aan Prins Filip

Eens vertrokken van de werf moest het schip eerst nog een proefvaart ondergaan daar zouden eventuele fouten opgemerkt kunnen worden en verberterd worden erna. In feite viel de proefvaart goed mee behalve op één punt er waren namelijk op bepaalde plaatsen hevige trillingen te voelen op het schip en daar moest iets aan gedaan worden. Van deze fout schrok niemand die op het schip had gewerkt want iedereen had het al verdacht gevonden dat rond de boegschroeven de platen zo dun waren. Wij als krimpers hadden dit zeker ondervonden want als we een deel van het schip terug in vorm hadden gebracht door het op bepaalde plaatsen warm te maken en we wachten even totdat het bijna was afgekoeld klopte we er steeds met onze vuist eens op en dan hoorden we altijd een dof geluid, als we een uur daarna dat terug deden was dat nog steeds hetzelfde geluid dat we hoorden en dat wilde dan zeggen dat de platen goed hard en stevig waren geworden. Maar op dit schip was dat niet het geval als we dat na een uur deden dan hoorden we een geluid alsof we de platen nog niet in de juiste positie hadden gebracht en de platen stonden ook niet onder spanning. We hebben zo dikwijls terug dezelfde platen moeten verwarmen om ze in de juiste vorm te kunnen krijgen, dat kon voor ons maar aan twee dingen liggen namelijk de platen te dun of te weinig versterkingen achter de platen. Tijdnes de proefvaart is het euvel dan boven water gekomen en moest het schip terug het dok in om op verschillende plaatsen versterkingen aan te brengen.

Afgewerkt garagedek 6  (november 1991)

De brug van het schip klaar voor een volledige bemanning (november 1991)

Het schip ligt na de proefvaart terug in het dok voor de versterkingen aan te brengen (april 1992)

  

10:23 Gepost in Boelwerf | Commentaren (0)

De commentaren zijn gesloten.